Artykuły

W 2023 roku powstało 8 tys. sklepów internetowych. Tym samym, ich ogólna liczba wzrosła do niemal 66 tys. Tendencja wzrostu utrzymuje się, pomimo spowolnienia gospodarczego.

Dane wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet Poland, opublikowane przez „Rzeczpospolitą” wskazują, że rozwój rynku e-commerce w Polsce przyspiesza pomimo dużego wzrostu cen.

Rzecznik wywiadowni Dun & Bradstreet Poland Tomasz Starzyk prognozuje, że do końca 2024 roku liczba sklepów internetowych może osiągnąć 70 tys. Zwraca również uwagę, że wraz ze spadkiem dynamiki wzrostu poprawia się sytuacja finansowa e-sklepów.

Starzyk spostrzega również, że o stabilizacji rynku świadczy jego polaryzacja, która ostatnio znacznie się powiększa. Około 1,3 proc. sklepów internetowych znajduje się w bardzo dobrej sytuacji finansowej, a niecałe 6,2 – w bardzo złej. W dobrej sytuacji jest obecnie 47,7 proc. firm, a w złej – 44,8 proc.

Na podstawie Polacy lubią zakupy w sieci. Liczba sklepów internetowych stale rośnie (300gospodarka.pl)

Udostępnij: