AktualnościArtykułyBiuletyn 11/2021

Usprawnienie procesu innowacji: to nie jest niezawodne

Innowacje to wspólny cel większości firm, zwłaszcza w gospodarce cyfrowej.

Według IDC FutureScape: Worldwide Digital Transformation 2021 Predictions, „co najmniej 30% organizacji przyspieszy innowacje, aby… zabezpieczyć swoje firmy na przyszłość” oraz „60% firm G2000 zbuduje własną platformę innowacji biznesowych, aby wspierać innowacje i wzrost w nową normalność”.

Problem? Innowacja jest trudna – a przejście od weryfikacji koncepcji do rzeczywistego produktu dla wielu organizacji jest często niewiele więcej niż wzniosłym celem.

„Chociaż nie powiedziałbym, że całkowicie złamaliśmy kod, najlepsze wyniki uzyskuje się, gdy początkowo skupiamy się na ustanowieniu międzyfunkcjonalnego wpisowego. Nie możesz wszystkiego zmapować, ale możesz mieć pewne pojęcie o wartości, jak wygląda dobro, jak wcześniej wprowadziłeś je na rynek – a wszystko to zanim pójdziesz w głąb króliczej nory i opracujesz koncepcję prototypu ”- Andrew Cron , powiedział IndustryWeek starszy wiceprezes i dyrektor ds. nauki „84,51°”. Należąca do Kroger firma 84.51° ma za zadanie opracowywać innowacje oparte na danych dla detalisty, jego ekspansywnego łańcucha dostaw oraz partnerskich CPG.

„Czasami przechodzisz przez to zadanie i dowiadujesz się, że może to nie być najlepsza rzecz do zrobienia, co daje to więcej zasobów do wykorzystania bardziej ekscytujących możliwości” – mówi Cron. „Pomaga również, gdy przechodzisz przez weryfikację koncepcji, aby dostarczyć firmie coś ekscytującego, ponieważ interesariusze byli tam przez cały czas. A jeśli ta podstawowa przyczyna się powiedzie, firma jest gotowa do aktywacji”. Zrozumiałe jest, że nie ma srebrnej kuli, gdy szuka się wpisowego, ale możliwość przywrócenia dowodu koncepcji z powrotem do potencjalnych dolarów ma kluczowe znaczenie, wyjaśnia Cron.

Nigdy doskonały

Największe bariery? Obalanie ścian silosów w firmie i realizowanie nie tylko poparcia, ale także wyrównania potrzebnego do przeniesienia innowacji na wyższy poziom. Cron lubi dzielić to na dwie części: pierwsza to sprowadzanie od samego początku krzyżowych grup funkcjonalnych, druga to świadoma decyzja o przejęciu niektórych z tych barier.

„Posiadanie bramek scenicznych popycha cię do podejmowania trudnych decyzji” – mówi. „Na przykład zajęcie się rzeczami, które faktycznie przyniosą poprawę, zamiast trzymać się projektów tylko dlatego, że istnieje wsparcie grupowe. Celem powinno być szybsze ponoszenie porażki i podążanie za najbardziej ekscytującymi obszarami innowacji, zamiast nakładać coraz więcej pracy na nieograniczone zasoby”.

Posiadanie odpowiedniej technologii również ma znaczenie. Na przykład korzystanie z dojrzałej platformy analizy danych w całym procesie innowacji pomaga zapewnić, że praca od początkowego pomysłu do wdrożenia jest spójna z planami realizacji produktu i inżynierii.

Wymierne sukcesy

Najbardziej naturalnym sukcesem jest projekt zainicjowany w grupie innowacji, który osiągnął punkt, w którym liczby weryfikacji koncepcji są zgodne z oczekiwaniami. „Firma jest podekscytowana, gdy tworzymy produkt i działa tak, jak powinien” – mówi Cron. „Oczywiście w rzeczywistości wiele sukcesów trafia do obszarów, w których innowacja jest w stanie osiągnąć więcej niematerialnego celu, którego pożądał dział lub podzbiór klienta”.

Według Crona usprawnienie procesu innowacji musi polegać na tworzeniu lepszej widoczności dla interesariuszy. „Wszyscy staramy się pozostać konkurencyjni i być w stanie dać naszym innowatorom swobodę wyjścia i poszukiwania ekscytujących możliwości, jednocześnie pokazując inwestorom wewnętrznym, że potencjał wartości staje się coraz ważniejszy”, mówi.

Istnieją również możliwości dalszej automatyzacji podejmowania decyzji. „Do prowadzenia organizacji potrzeba wielu osób, a każda osoba robi wszystko, aby podejmować decyzje, które często prowadzą do podejmowania coraz większej liczby decyzji” – mówi. „Wykorzystując sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe może zautomatyzować ten proces. To nie jest tak, że musimy zawsze usuwać człowieka z pętli, ale nawet zapewnienie ludziom odpowiednich narzędzi na wyciągnięcie ręki, aby szybciej podejmować lepsze decyzje, może przynieść znaczne korzyści”.

Źródło: Tydzień Przemysłu , https://news.copa.ca

Udostępnij: