TRENDY: CZY AMAZON GO WYZNACZA PRZYSZŁOŚĆ HANDLU DETALICZNEGO?
Kiedy 22 stycznia Amazon otworzył w Seattle pozbawiony kas sklep spożywczy, cena akcji firmy skoczyła o 2,5%. Czy Amazon Go jest sygnałem świadczącym o tym, że aplikacje w smartfonach i wirtualne koszyki z zakupami zastąpią kasy w sklepach spożywczych?
Kiedy 22 stycznia Amazon otworzył w Seattle pozbawiony kas sklep spożywczy, cena akcji firmy skoczyła o 2,5%. Czy Amazon Go jest sygnałem świadczącym o tym, że aplikacje w smartfonach i wirtualne koszyki z zakupami zastąpią kasy w sklepach spożywczych?
Niskokosztowy, zautomatyzowany sklep bez wątpienia stanowi eksperyment, któremu warto się przyglądać. Ale detaliści nie powinni jeszcze się śpieszyć z wyrzucaniem kas. W handlu detalicznym było już mnóstwo obiecujących technologii wprowadzanych z wielką pompą, które jednak nie przebiły się do głównego nurtu, ponieważ nie udało im się zapewnić wystarczających korzyści detalistom albo klientom.
Nowe narzędzia częstokroć nie przynoszą detaliście wystarczających oszczędności lub nie generują nowego przychodu w stopniu wystarczającym na pokrycie związanych z nimi kosztów. Poza tym zbyt wielu klientów po prostu ich nie lubi. Aby stać się nową normą, technologia musi przebić się poza grono wczesnych użytkowników – zwykle 10–15% klientów detalicznych – i zyskać popularność wśród większości, posiadającej mniejsze kompetencje techniczne. Amazon Go może napotkać na wyzwania w obydwu tych dziedzinach…
Więcej na ten temat: https://www.hbrp.pl/b/dlaczego-amazon-go