SZYBKIE I ELASTYCZNE DOSTAWY KLUCZOWE DLA OMNICHANNEL
– Firmy kurierskie swoje wzrosty zawdzięczają głównie dalszemu rozwojowi e-commerce i umiejętnemu dostosowaniu się do jego wymagań – pisze Łukasz Zembowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w DPD Polska…
– Firmy kurierskie swoje wzrosty zawdzięczają głównie dalszemu rozwojowi e-commerce i umiejętnemu dostosowaniu się do jego wymagań – pisze Łukasz Zembowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w DPD Polska.
Rynek e-commerce jest głównym kreatorem rynku kurierskiego w Polsce i zagranicą. Podstawowy wymóg związany jest z szybkim i bezpiecznym dostarczeniem przesyłki do adresata. Jednak firmy z sektora e-sprzedaży, które obsługują dziennie kilkadziesiąt lub nawet kilkaset transakcji, oczekują od kuriera czegoś więcej.
Dziś firma kurierska, aby sprostać wymaganiom rynku, musi wejść w rolę partner dla swoich klientów. Firmy kurierskie muszą zaoferować rozwiązania, dzięki którym e-sklepy będą w stanie nie tylko całkowicie zoptymalizować swoje procesy logistyczne, ale także poprawić swoją rentowność.
Elastyczne formy dostawy
DPD Polska oferuje swoim klientom liczne aplikacje i wtyczki do systemów magazynowo – sprzedażowych, dzięki którym sklepy internetowe mogą uporządkować i przyspieszyć procesy wysyłkowe. Temu samemu służy usługa Predict, czyli mail lub sms z informacją o planowym terminie dostarczenia przesyłki, z możliwością zmiany terminu doręczenia.
Usługa ta jest dobrze przyjmowana przez odbiorców, co jest najlepszym dowodem na to, że jakość usług na tzw. „ostatniej mili” przekłada się wprost na satysfakcję klienta z zakupów internetowych i zwiększa prawdopodobieństwo jego powrotu do danego sklepu.
Dostawy tego samego dnia
DPD Polska od dawna ma w ofercie usługę DPD City, w ramach której istnieje możliwość dostarczenia przesyłki w danym mieście w ciągu czterech godzin od momentu nadania. Klienci mogą skorzystać także z DPD City Express, gdzie przez 7 dni w tygodniu, także święta, dostarczamy przesyłki nawet w ciągu godziny, w systemie „door to door”.
Usługi typu „same daydelivery” cieszą się rosnącą popularnością wśród naszych klientów, zwłaszcza na terenie dużych miast. Jest to ciekawa propozycja dla sektora e-commerce, który jest bardzo konkurencyjny. Zdarza się, że nabywcy rezygnują z oferty sklepu internetowego ze względu na brak natychmiastowego dostępu do zamówionego produktu. Te e-sklepy, które oferują dostawę tego samego dnia, zyskują przewagę nad tradycyjnymi placówkami czy innymi sklepami internetowymi.
Obsługa sprzedawców omnichannelowych
Inny obszar, który daje nowe możliwości rozwoju dla branży kurierskiej, to obsługa w modelu omnichannelretailing. Wieloletnie doświadczenia z zakresu obsługi dużych spółek reprezentujących różnorodne branże, a także pomyślna współpraca z sektorem handlu internetowego, pozwoliły nam wypracować standardy sprawdzające się także w obsłudze wielokanałowej.
Klientom, którym oferujemy ten standard, zapewniamy nie tylko przesyłki kurierskie do finalnych odbiorców, ale także m.in. sprawny proces dostawy towarów między magazynem a sklepami oraz poszczególnymi placówkami.
Źródło: http://evigo.pl/15286-szybkie-i-elastyczne-dostawy-kluczowe-dla-omnichannel
Autor: Łukasz Zembowicz