Szkolenia E- Comm. Spotkajmy się 17 stycznia
Branża biurowo-szkolna ma wielkie tradycje i nadal ma wielki potencjał. W nowoczesnym świecie ta branża to nie tylko szkoła i biura, ale także kompleksowe zaopatrzenia biznesu we wszystko co tylko biznesowi może być potrzebne. W rezultacie bez szkody dla tradycji branża pomnaża swój potencjał dziesięciokrotnie i w wielu krajach nawet stosunkowo małych pojawiają się firmy z obrotami sto kilkadziesiąt milionów euro rocznie i więcej. Taką firmą jest ostatnio przejęty przez Lyreco duński Lomax. Przykłady takich firm można mnożyć. Granic rozwoju też nie ma jeżeli spojrzymy na przykład wyrośniętej z naszej branży holenderskiej firmy internetowej CoolBlue o wartości ponad 1,5 miliarda euro. Z niecierpliwością czekamy kiedy pojawią się u nas takie firmy.
Większość z nas przyzwyczajona jest do rozwoju organicznego sekwencyjnie krok po kroku, ale rozumie, że rozwój sprzedaży w Internecie przestał być alternatywą i jest dziś koniecznością. Dotyczy to wszystkich począwszy od producentów poprzez dystrybutorów i dilerów – biuroserwisów, kończąc na detalistach. Oderwanie się od rozwoju sekwencyjnego i przejście do rozwoju skokowego wymaga rewolucji mentalnej. Nowe pokolenia są gotowe do skalowania biznesu, ale nie otrzymują chyba wystarczającego wsparcia.
Każdy w łańcuchu dostaw może i powinien korzystać z platform elektronicznego przyjmowania, generowania i odsyłania dokumentów handlowych. Platformy internetowe nie tylko automatyzują te czynności, ale też przenoszą treści marketingowe pomagające inicjować i zamykać transakcje. Każda firma może decydować czy rozwija własne rozwiązania czy też korzysta z dostępnych np. na zasadach abonamentowych, prowizyjnych itd. Istnieją też narzędzia integrujące różne platformy i pozwalające na jednoczesny handel z wykorzystaniem różnych środowisk i kanałów, narzędzia do prowadzenia marketingu na platformach itd. W rezultacie sprzedaż na pracownika w firmie rośnie z wymaganych wcześniej kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy miesięcznie.
Z rozwojem sprzedaży w Internecie zaciera się granica pomiędzy poszczególnymi ogniwami łańcucha dostaw z uwagi na skrócenie czasu dostawy od producenta do użytkownika. Najbardziej liczy się doświadczenie zakupowe w kontakcie z platformą tzw. UX zawierające łącznie: łatwość wyboru, wygodę zakupu, szybkość dostawy i cenę. Korzystając z gotowych rozwiązań sprzedażowych wykorzystujemy część istniejącej funkcjonalności. Pozostałą potrzebną funkcjonalność możemy podzlecić, wykonać przy pomocy innych zautomatyzowanych narzędzi, lub nadrobić mozolną pracą. Niestety najczęściej z różnych przyczyn decydujemy się na pracę własną. To ograniczenie hamuje nasz rozwój.
Klient decydujący się na zakup danego produktu w Internecie podejmuje decyzję wynikającą z sumy informacji przekazanych kolejno przez ogniwa łańcuchu dostaw. Każde ogniwo może modyfikować informację w celu zwiększenia własnego wpływu tak by wszystko przechytrzyć w tym algorytmy Google i marketplace’ów. Chcąc sprzedawać dużo i wszędzie trzeba zatrudniać armię pracowników, lub automatyzować i integrować. Integracja pomiędzy firmami, to coś więcej niż tylko współpraca. To jednocześnie zaufanie, ale i duża odpowiedzialność.
Sprzedaż w Internecie to mnóstwo zagadnień. Wiele firm ogranicza swoją działalność wyłącznie do zamkniętego kręgu stałych odbiorców i dla nich sklep internetowy pełni funkcję katalogu elektronicznego. Firmy te nie liczą na nowych odbiorców. Wyjście poza strefę komfortu stałych odbiorców oznacza podjęcie ryzyka kosztów marketingu, który nie zawsze się zwróci.
Marketing może oznaczać bardzo wiele działań i tu warto wpierw opracować choćby najprostszą strategię, tak by wycisnąć efekty przy minimalnych kosztach. Najprostsza paleta działań powinna przynosić efekty co najmniej w postaci podwajania obrotu. W miarę rozwoju trzeba będzie rozwijać strategię w oparciu o badania i rezultaty i stosować coraz bardziej wysublimowane akcje.
Powyższe zagadnienia przedstawiamy na seminariach E-Comm prowadzonych zarówno w formie stacjonarnej w naszym biurze i jako webinar na platformie Clickmeeting.
Na pierwszym E-Comm Bartłomiej Kiermasz z Ergonode Sp. z o.o. przybliżył nam wnioski dotyczące handlu Internetowego z dostępnych raportów, oraz opowiedział o wartości treści w e-commerce i narzędziach do tworzenia i zarządzania tą treścią w e-commerce wspomaganych AI (sztuczną inteligencją). O tym rozwiązaniu wkrótce napiszemy szerzej.
W Nowym Roku od 17 stycznia, zapraszamy do Biura IPBBS, lub na platformę ClickMeeting.
Na seminarium E-Comm 2 Oskar Hertman CEO firmy PirkSpark zaprezentuje potencjał platform marketplace i bardziej szczegółowo omówi kwestie budżetu marketingowego na Allegro.
Dołącz do niego teraz:
https://ipbbs.clickmeeting.com/budzet-marketingowy-na-allegro
Wszyscy pewnie słyszeli tajemnicze skróty SEM i SEO i o nich i marketingu internetowym opowie nasz następny prezenter Marta Szukała z firmy Semcore w dniu 7 lutego.
Ustalamy już prezenterów i spotkania w innych terminach i kolejno je zapowiemy.
Prosimy też o podpowiedzi tematów o których chcielibyście usłyszeć na adres: biuro@ipbbs.org.pl.
Zapraszam
Tomasz Świgost
Prezes Izby Przedsiębiorców Branży Biurowo- Szkolnej.