SHIPBOOSTER: CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SUKCES SPRZEDAŻY OMNICHANNEL
W sprzedaży multi-kanałowej bardzo istotną częścią jest bezproblemowa integracja wszystkich kanałów. Widoczność informacji na każdej ścieżce dla klienta powinna być spójna – pisze Oliwia Leszczyńska z firmy Shipbooster.
W sprzedaży multi-kanałowej bardzo istotną częścią jest bezproblemowa integracja wszystkich kanałów. Widoczność informacji na każdej ścieżce dla klienta powinna być spójna – pisze Oliwia Leszczyńska z firmy Shipbooster.
Informacje dotyczące produktów w twojej firmie powinny być przedstawione w widoczny sposób dla klientów. Kanały, które angażujesz do pozyskania klientów warto, aby pozostały spójne treścią. Przekierowanie potencjalnego klienta do sklepu docelowego powinno przebiegać w sposób płynny.
Ponad to, jeśli zmagasz się z niskim przepływem informacji dotyczących klientów w sklepie internetowym, warto wprowadzić program angażujący interakcje klientów z e-sklepem. Poprawi to znacznie poziom satysfakcji kupujących oraz zbieranie danych w sklepie (CRM).
Realizacja zamówień i ich inwentaryzacja
Konsumenci cenią sobie szybki przepływ informacji na temat dostępności towarów w sklepie. W procesie zakupowym bardzo istotnym punktem jest aktualizacja e-sklepu. Wiedza, którą powinieneś posiadać dotyczy zapasów, dystrybucji, które przedmioty są w transporcie, a które zostały dostarczone.
– Do takich procesów potrzebny jest sprawny system e-realizacji zamówień. Reagujący w odpowiednim tempie na zmieniające się ilości zasobów w magazynie. Informujący o zaistniałych procesach na bieżąco. Można nawet powiedzieć, że jest to system zarządzania realizacją zamówień w chmurze. Idealne rozwiązanie dla sprzedawców multi-kanałowych – mówi Adrien Salvat, CEO Shipbooster.
Inteligentny biznes i analiza
Ważnym aspektem dla multi-sprzedawców jest rozłożenie zachowań konsumentów na czynniki pierwsze. Analizy dotyczyć powinny preferencji wydatków na konkretne przedmioty.
Zobacz również: Obiecujące prognozy dla branży e-commerce na 2016 rok
Natomiast tworzenie inteligentnego biznesu, nie tylko skupia się na gromadzeniu bazy danych. Poddane analizie powinny być również kanały, którymi operujemy w celu sprowadzenia naszego potencjalnego klienta do sklepu. Inwestycja w narzędzie, które pozwolą zmierzyć, jaki kanał jest najbardziej dochodowy dla twojego biznesu.
Analiza jestem kluczem do odkrycia tajemnic, które są pomiędzy klientem, a marką. Marketing wewnętrzny pokazuje, jakie dobra klienci są skłonni kupić w przyszłości.
Źródło: http://evigo.pl/15485-shipbooster-czynniki-wplywajace-na-sukces-sprzedazy-omnichannel/
Autor: Oliwia Leszczyńska