RYNEK DETALICZNY: HIPERMARKETY W POLSCE SPRZEDAJĄ JUŻ MNIEJ NIŻ DYSKONTY
Wielkie sklepy tracą teraz najszybciej udziały rynkowe, a nowe otwierane są sporadycznie. Wygląda na to, że konsumenci wolą mniejsze i bliżej położone placówki oraz wygodniejsze i szybsze zakupy.
Wielkie sklepy tracą teraz najszybciej udziały rynkowe, a nowe otwierane są sporadycznie. Wygląda na to, że konsumenci wolą mniejsze i bliżej położone placówki oraz wygodniejsze i szybsze zakupy.
Pozycja hipermarketów słabnie w oczach. W ostatnich latach ich liczba zwiększała się maksymalnie o jeden, dwa rocznie. Mimo to, jak wynika z najnowszych danych Euromonitor International w 2018 r., ich sprzedaż ma w ujęciu rocznym spaść 2,5 proc. i będzie to kolejny rok z ujemną dynamiką obrotów tego sektora. Jego wartość to już poniżej 30 mld zł, podczas gdy jedynie sieć Biedronka generuje już ponad 48 mld zł przychodów.
„Szybki tryb życia, wzrost liczby małych gospodarstw domowych i preferencje dla mniejszych sklepów przyniosły korzyści w postaci ciągłego przesuwania się w kierunku mniejszych placówek i wpłynęły na stagnację w hipermarketach” – podaje Euromonitor International w komentarzu do wyników.
Więcej na ten temat: http://www.rp.pl/Handel/307109903-Hipermarkety-sprzedaja-juz-mniej-niz-Biedronka.html