Pokolenie konsumentów przyszłości.
Pokolenie alfa, czyli dzieci urodzone po 2010 roku, to grupa, która w najbliższej przyszłości będzie miała największy wpływ na rynek konsumencki. Są to osoby, które od najmłodszych lat są otoczone technologią i mają dostęp do ogromnej ilości informacji. Są również bardzo krytyczni i nie boją się wyrażać swoich opinii.
Pokolenie konsumentów przyszłości.
Alfy osiągają dojrzałość konsumencką bardzo wcześnie a preferencje zakupowe kształtują od najmłodszych lat. Rodzice zapewniają im kontakt z produktami znanych marek i mają realny wpływ na decyzje zakupowe rodziców.
W przyszłości konsumenci pokolenia alfa mogą być w większym stopniu lojalni wobec marek, które od dzieciństwa podsuwali im rodzice. Dlatego marki już teraz powinny podjąć próbę dotarcia do Alf.
Jednak aby zrobić to efektywnie, koniecznym jest zaplanowanie strategii marketingowej opartej o rozpoznanie wartości, którymi kieruje się pokolenie młodych konsumentów .
Czytaj więcej: Marketerko, marketerze, czy jesteście gotowi na pokolenie Alfa? – Marketer+ przewodnik po marketingu (marketerplus.pl)