Piąta edycja Insight-X już jesienią
W dniach 28-29 maja 2019 w Paryżu odbyła się coroczna konferencja prasowa poprzedzająca nadchodzącą, piątą już edycję Insights-X. Wybór miejsca nie był przypadkowy – oprócz spotkania z organizatorami targów i obcowania z typowo paryskimi atrakcjami, zaproszeni goście – dziennikarze branżowi z całego świata – mieli okazję gościć w siedzibie jednego z wystawców – firmy Exacompta Clairefontaine.
Od czasu swojej premiery w 2015 roku organizowane w Norymberdze targi artykułów papierniczych i szkolnych rozwijają się niezwykle dynamicznie, zyskując coraz większe znaczenie także na arenie międzynarodowej. Tegoroczna edycja obejmie ponownie 4 jesienne dni – od 9 do 12 października. Po ubiegłorocznym skróceniu wystawy o jeden dzień z powodu święta narodowego Niemiec, jeszcze w 2018 roku podjęto decyzję o przesunięciu terminu wystawy o tydzień i jej ponowne wydłużenie do 4 dni.
Na koniec maja swoje uczestnictwo w imprezie potwierdziło już 261 wystawców z 38 krajów, przy czym, tak podkreślany przez organizatorów, wysoki udział firm z zagranicy osiągnął tym ponad 50%. Podobnie, jak w latach poprzedzających, stoiska wystawców zgrupowane zostaną w 6 kategoriach produktowych:
– artykuły piśmienne i dodatki,
– papier i wyroby z papieru,
– wszystko „wokół biurka”,
– wyroby kreatywne i dla plastyków,
– torby, plecaki i akcesoria,
– papeterie, prezenty, opakowania.
Nowością piątej edycji mają być za to zmieniony układ hal, szerzy zakres usług dodatkowych, wykłady, a nie tylko warsztaty w InsightsArena i specjalna powierzchnia wystawiennicza o tajemniczo brzmiącej nazwie #Inspiration.
Międzynarodowy charakter
to właśnie jeden z atutów norymberskich targów, które w pierwotnym założeniu miały być jedynie lokalną imprezą dla miejscowych gigantów branży PBS. Tu fakty mówią same za siebie – ubiegłoroczną jedynie 3-dniową edycję odwiedziło 5.512 fachowców z 92 krajów. Aż 86 procent stanowiła zaś kadra menadżerska decydująca o dokonywaniu przyszłych zakupów. Wybierać mogli oni spośród oferty 311 wystawców z 39 państw. Tym samym potwierdził się międzynarodowy charakter imprezy, goście z zagranicy stanowili bowiem 56% wystawców i 44% odwiedzających.
Struktura gości odwiedzających Insights-X 2018
Sklepy detaliczne/ Sklepy specjalistyczne – 29,9%
Hurtownie – 23,8%
Producenci – 19,9%
Sklepy internetowe/ Handel nowoczesny – 14,6%
Importerzy – 12,8%
Filie/ Oddziały/ Przedstawicielstwa – 12,8%
Supermarkety/ Domy towarowe/ Dyskonty – 6,3%
Eksporterzy – 5,4%
Dystrybutorzy za pośrednictwem katalogów – 3,8%
Rzemiosło – 3,7%
– „Ten nowy rekord nie jest jednak naszym wiodącym celem – podkreśla prezes Spielwarenmesse eG Ernst Kick. – Główne zadanie jakie stawiamy sobie, to targi szyte na miarę. Proponujemy więc naszym wystawcom bogatą paletę aktywności marketingowych wykraczającą dalece poza sam fakt korzystnego zakupu stoiska i dobrej organizacji imprezy.” Koncepcja wydaje się sprawdzać, gdyż aż 93% ubiegłorocznych wystawców oceniło organizację targów jako dobrą i bardzo dobrą.
Insights-X to targi inspirowane przez branżę i skierowane do branży, bazujące od momentu swojego powstania na aktywnym wparciu ze strony samych producentów. Korzystny termin pozwalający na swobodną realizację i modyfikację dużych zamówień na kolejny sezon, odwiedzający o wysokim stopniu kompetencji, doskonała organizacja i nacisk położony na segment back-to-school to główne atuty norymberskiej wystawy.
(Fot.: Spielwarenmesse eG . Uczestnicy tegorocznej konferencji poświęconej tegorocznej edycji Insights-X )
Liczba odwiedzających
Edycja/ Liczba wystawców/ Liczba odwiedzających
2015/ 188/ 4.365
2016/ 268/ 5.087
2017/ 305/ 5.578
2018/ 311/ 5.512
2019/ 261 (stan na 28.05.2019)
Nowy podział hal
to kolejna zmiana przygotowana z myślą o nadchodzącej imprezie. Nowoczesna powierzchnia wystawiennicza 3C zastąpi dotychczasową 3. Jako jej główne walory podawane są: bezpośrednie połączenie z pozostałymi budynkami – halami 1 i 2 oraz bazowanie w przeważającym stopniu na naturalnym oświetleniu, dzięki nowoczesnej, szklanej zabudowie o łącznej powierzchni 3.000 metrów kwadratowych. Tutaj zlokalizowane zostaną: prezentacyjna InsightsArena, biznesowa PartnerLounge oraz bogatsza niż w latach ubiegłych część gastronomiczna.
– „Cieszymy się mogąc gościć na naszych targach zarówno markowych gigantów branży, jak i innowacyjne przedsiębiorstwa typu start-up – podkreśla Florian Hess, dyrektor Fair Management.” Grono nowych wystawców edycji 2019 zasilili m.in. Montana Colors z Hiszpanii czy Erich Krause z Finlandii debiutujący w segmencie artykuły piśmienne i dodatki, szwajcarska Kolma i szwedzki Nordiskt Papper – papier i wyroby z papieru, holenderskie firmy Royal Talens z marką Sakura i Craft Sensations – artykuły artystyczne i kreatywne, Colop i Trodat z Austrii – wyposażenie biurka, niemiecki Lässig – torby, plecaki i akcesoria czy producent kalendarzy Zettler – papeterie, prezenty, opakowania.
Z grona polskich firm swój udział potwierdzili dotychczas: Derform, Euro Trade, Leniar, Paso Polska i St. Majewski (stan wg danych organizatora na dzień 21.05.2019).
Inspiracje
to hasło przyświecające powierzchni specjalnej #Inspiration przygotowanej po raz pierwszy z myślą o fachowcach odwiedzających Insights-X. Umiejscowienie ekspozycji to łącznik pomiędzy halą 1 i 3C a cel – prezentacja nowości wyznaczających kierunek rozwoju produktom branży PBS. Jak twierdzą organizatorzy #Inspiration to miejsce otwarte także dla każdego z wystawców, któremu oferowana jest możliwość zaprezentowania wybranych produktów na specjalnie wydzielonej powierzchni. Warunkiem uczestnictwa jest wysłanie zgłoszenia do tzw. InspirationPackage do 23 sierpnia br.
Niezmiennie zaś targom towarzyszyć będzie InsightsArena z bogatym programem szkoleń produktowych, prezentacji i warsztatów organizowanych w hali 3C. Tegoroczny program wzbogacą dodatkowo organizowane od czwartku do soboty w godzinach od 11.30 do 12.30 wykłady eksperckie na tematy związane z handlem tłumaczone symultanicznie na język angielski.
W jej pobliżu na dobre zadomowiła się też loża współpracy biznesowej – PartnerLounge, przygotowana z myślą o stowarzyszeniach, izbach i grupach zakupowych a pomyślana jako miejsce nawiązywania i utrzymywania kontaktów biznesowych, wymiany informacji czy skorzystania z usług cateringowych. Swój akces w bieżącym roku potwierdziło już 18 organizacji.
Usługi towarzyszące
pozwalają już teraz przygotować się na 4 aktywne październikowe dni spędzone na norymberskich targach i maksymalnie wykorzystać cenny czas. Należy do nich m.in. aplikacja Insights-X App udostępniona przez cały rok i uzupełniana na bieżąco m.in. o katalog wystawców czy plan hal.
Same targi otworzą swoje podwoje od środy do piątku w godzinach 9-18, w sobotę 9-17. Bilet wstępu to koszt 10 Euro. Cena ta obejmuje wszystkie 4 dni trwania imprezy a sam bilet uprawnia jednocześnie do bezpłatnego poruszania się lokalną komunikacją miejską w czasie trwania targów. Szczegółowe informacje uzyskać można również na stronie organizatora: www.insights-x.com.
– „Insights-X to miejsce spotkań decydentów branży PBS z całego świata – podsumowuje Ernst Kick. – Proponujemy im koncepcję wysokiej jakości wystawy którą tworzą nowości produktowe, dodatkowe akcje marketingowe i możliwość komunikacji na linii dostawca-odbiorca. Wszyscy obecni na targach powinni jednak już teraz wpisać do swojego kalendarza jeden obowiązkowy termin – nasze AfterHour które corocznie zamyka pierwszy dzień targów. Na tę zrzeszającą goszczących na Insights-X imprezę integracyjną zapraszam już teraz – Wszystkich!”