AktualnościArtykuły

Paper, Office Supplies and Stationery 2023- Najnowszy raport z rynku niemieckiego.

Aktualny raport branżowy Paper, Office Supplies and Stationery 2023 opracowany przez Marketmedia24 analizuje trendy w Niemczech. W latach 2012-2022 rynek artykułów papierniczych skurczył się o około 22 procent. Jednak badanie wykazało również pozytywne oznaki: na przykład spadek sprzedaży spowodowany zeszłoroczną pandemią nie tylko zmniejszył się, ale w niektórych przypadkach został nawet odwrócony.

Pomimo trudnych warunków ramowych, Volker Jungeblut, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Przemysłu Papierniczego, jest optymistą, że „rok 2023 może być dobrym rokiem dla branży, jeśli inflacja zostanie skutecznie ograniczona”. Nadzieja, która znajduje odzwierciedlenie w najlepszym scenariuszu ekspertów rynkowych z Kolonii. Zgodnie z tym sprzedaż w sektorze artykułów papierniczych będzie mogła wzrosnąć do około 12,4 mld euro do 2030 r. Nadal będą one o około 15 proc. niższe niż przed Covid (2019 r.), ale o 6 proc. wyższe niż obecnie.

Znaczenie papieru znów rośnie

Około dwie trzecie sprzedaży artykułów papierniczych przypada na rynek papieru, który w porównaniu z ogólną gospodarką od lat osiągał wyraźnie niższe wyniki i mocno ucierpiał podczas pandemii, a sprzedaż spadła do minus 24,2 proc. Pojawiają się jednak pierwsze oznaki ożywienia: odzwierciedlają to aktualne badania rynku Marketmedia24, a także pierwsze raporty sprzedażowe z branży markowych artykułów papierniczych. Trend, który potwierdzają również reprezentatywne badania online prowadzone wyłącznie wśród konsumentów. Zgodnie z tym 50,6 procent ankietowanych w Niemczech stwierdziło, że kupuje papier „okazjonalnie”, a kolejne 15,4 procent „często”. Artykuły biurowe i szkolne są cytowane przez 19 procent ankietowanych jako „często” na liście zakupów, a artykuły papiernicze znajdują się na listach 25 procent pytanych.

Zrównoważony rozwój jako najważniejsze kryterium zakupu

Zrównoważony rozwój jest określany jako najważniejsze kryterium zakupu produktów papierniczych. Wyniki badań dostarczają dodatkowych informacji strategicznych, gdy się ich o najbardziej rozpoznawalne marki, pochodzenie produktów, cenę detaliczną i dostępność produktów.

Wyspecjalizowani sprzedawcy detaliczni ponownie zyskują na znaczeniu po Covid

Specjalistyczny handel cegłami i zaprawami, według branży marek papierniczych, jest niezbędnym kanałem dystrybucji. Z jednej strony zakupy nie tylko kupuje się w miarę potrzeb, ale marki mają szansę się wyróżnić, będąc szczególnie widocznymi w wyspecjalizowanych sklepach. Nawet według niemieckich konsumentów detaliści specjalizujący się w ich działaniach zakupowych, jak pokazują wyniki badań – zarówno w przypadku papieru (50,5 proc. respondentów), artykułów biurowych i szkolnych (62,4 proc.), jak i artykułów papierniczych (60,8 proc.), jak i w prawie wszystkich 18 pytanych grupach docelowych. Jeśli chodzi o znaczenie dla rynku, ten format sprzedaży detalicznej mógł stracić 4,3 punktu procentowego swojego udziału w rynku od 2012 r., ale ostatecznie (2022 r. w porównaniu z 2021 r.) specjaliści od artykułów papierniczych osiągnęli wzrost sprzedaży o około 2,1 proc. To sprawia, że wyspecjalizowani detaliści są jedynym konkurencyjnym formatem detalicznym, który może odnotować pozytywny rok finansowy w 2022 r.

Jeśli chodzi o długoterminową przyszłość, Marketmedia24 ocenia wyniki specjalistycznych sklepów papierniczych raczej powściągliwie. Nawet w najlepszym przypadku udział w rynku spadnie do 2030 r. Przy sprzedaży wynoszącej około 3 miliardy euro liczby te spadną o około 30 procent w porównaniu z najlepszym rokiem do tej pory, czyli 2019 rokiem.

 

TikTok rośnie jako platforma promocyjna

Jak wynika z badania, nadchodzi nowa era, jeśli chodzi o kanały komunikacji czy działania reklamowe w branży. 58,2 proc. ankietowanych uważa drukowane broszury za bardzo ważne lub ważne, a kanały mediów społecznościowych plasują się niżej w zdecydowanej większości. Również dla młodzieży (do 24 roku życia) broszury reklamowe są ważnym źródłem informacji, a solidne 46,8 procent tej grupy docelowej ocenia na przykład TikTok jako bardzo ważne lub ważne narzędzie informacyjne. Ale jeszcze ważniejsze dla nich jest doświadczenie lub rekomendacje przyjaciół, członków rodziny, kolegów i kolegów.

Żródło: INSIGHTS_ X

Więcej szczegółów pod linkiem: Aktualności Insights-X | Przyszłość sektora papierniczego

Udostępnij: