Najważniejsze trendy w handlu detalicznym w 2023 roku w USA.
Przyszłość handlu detalicznego opiera się na doświadczeniach w miejscu zakupu.
Od zakupów SMS-owych po wydarzenia w sklepie, kupujący pragną nowych sposobów interakcji z ulubionymi sklepami, a sprzedawcy detaliczni starają się im to zapewnić . Wypełnienie luki między zakupami online i w sklepie stacjonarnym stwarza możliwości biznesowe w celu dotarcia do nowych klientów i zupełnie nowych pokoleń, zmieniając na nowo to, co to znaczy rozwijać się w branży. Ale nic z tego nie jest pozbawione wyzwań. Opierając się na danych zprzeszłości i łącząc je z unikalnym podejściem do przyszłości, sprzedawcy detaliczni są gotowi na to zadanie i pozostają dziś jedną z najbardziej elastycznych branż.
Aby pomóc sprzedawcom detalicznym wytyczyć drogę do sukcesu w 2023 r., Square we współpracy z Wakefield Research przeprowadził ankietę wśródamerykańskich sprzedawców detalicznych i reprezentatywnych konsumentów.
Sprzedawcy podzielili się również spostrzeżeniami na temat kroków, które podjęli lub planują podjąć, aby poruszać się po przyszłości swojego sklepu detalicznego i potrzebach swoich klientów.
Raport Square Future of Retail analizuje to, na czym zależy sprzedawcom detalicznym dziś i jutro, a także najnowocześniejsze narzędzia i strategie, które pomagają im dotrzeć tam, gdzie chcą.
Oto najważniejsze wnioski:
1. Sprzedawcy detaliczni rozwijają się tam, gdzie sprzedają.
Wraz z ewolucją mediów społecznościowych rosną możliwości handlu detalicznego. 81% sprzedawców detalicznych planuje rozszerzyć liczbę kanałów cyfrowych, w których sprzedają w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Firmy zgłaszają, że 43% ich przychodów pochodzi ze sprzedaży online, ale sprzedawcy detaliczni mogą korzystać z innych sposobów sprzedaży, takich jak rzeczywistość wirtualna. 22% klientów jest zainteresowanych wypróbowaniem wirtualnej rzeczywistości, która pozwala im doświadczyć produktów w wirtualnym sklepie.
2. Sprzedawcy detaliczni a niepewność gospodarcza.
W obliczu niepewności gospodarczej sprzedawcy detaliczni podejmują kroki w celu przygotowania na nią swojej działalności. Na pytanie, jakie kroki rozważają, aby przetrwać spowolnienie gospodarcze, 44% wskazuje podniesienie cen jako najlepszy wybór.
Biorąc pod uwagę wpływ inflacji i rosnących kosztów towarów, 88% konsumentów twierdzi, że zrozumieliby, gdyby ich ulubiony lokalny biznes podniósł ceny. W rzeczywistości 38% konsumentów byłoby bardziej skłonnych do zakupów w mniejszej firmie, aby wesprzeć tych, którzy mogą mieć problemy.
3. Automatyzacja może poprawić jakość obsługi klienta.
Klienci detaliczni są fanami automatyzacji i w większości przypadków preferują ją. 73% konsumentów woli, aby lokalni sprzedawcy detaliczni korzystali z automatyzacji zamiast personelu w co najmniej jednym obszarze doświadczenia zakupowego.
Według raportu Future of Retail 2023 44% konsumentów chce zautomatyzowanego narzędzia do sprawdzania informacji o produkcie lub stanu zapasów. Aby to wesprzeć, sprzedawcy detaliczni mogą rozważyć zainwestowanie w zautomatyzowane oprogramowanie lub modernizację tego, czego obecnie używają, aby sprostać zmieniającym się potrzebom klientów.
4. Klienci chcą angażować się w marki.
Komunikacja z klientami i utrzymywanie ich zaangażowania jest często delikatną równowagą dla każdej firmy. Wiedza o tym, kiedy wysłać wiadomość e-mail lub kiedy promować sprzedaż za pomocą wiadomości tekstowych – lub obu – zazwyczaj zależy od odbiorców, ale zrozumienie, od czego zacząć, może mieć znaczenie.
Dobrą wiadomością jest to, że klienci chcą wiedzieć, ‘co słychać” u firm w których często kupują. W rzeczywistości 86% z nich podejmuje takie działania. E-mail znalazł się na najwyższym miejscu, a 60% konsumentów wymieniło go jako preferowaną opcję. Komunikacja za pośrednictwem Facebooka zajęła drugie miejsce z 32%, zauważalnie wyprzedzając inne platformy mediów społecznościowych, takie jak Instagram i Tik Tok, które są preferowane odpowiednio przez 17% i 10% konsumentów.
5. Handel społecznościowy i mobilny to dwa największe trendy cyfrowe w branży detalicznej.
Od sprzedaży na Instagramie po uruchomienie sklepu internetowego- sprzedawcy detaliczni eksperymentują z wieloma sposobami zaspokajania zmieniających się potrzeb klientów. Wielokanałowy model jest wprowadzany przez 91% ankietowanych sprzedawców detalicznych sprzedających również w mediach społecznościowych. W dotarciu do nich służa wsparciem narzedzia wspierające eCommerce.
Na uwagę zasługuje fakt, że aż 79% konsumentów dokonuje zakupów bezpośrednio z urządzeń mobilnych.
6. Doświadczenia w handlu detalicznym szybko ewoluują.
Rok 2023 zapowiada powrót do doświadczeń w miejscach sprzedaży. Chociaż doświadczenia wirtualne i cyfrowe wciąż są istotne, doświadczenie w sklepie staje się ponownie ważne, a 94% sprzedawców skupia się na jego wzbogaceniu w swoich placówkach..
Priorytetem jest koncentracja na nowoczesnych sposobach robienia zakupów, takich jak płatność mobilna, wirtualna rzeczywistość (VR) / rozszerzona rzeczywistość (AR) lub kody QR, o czym świadczy 70% sprzedawców. Opcje płatności mobilnych i kody QR mogą stworzyć płynne doświadczenie dla klientów, co pomaga zwiększyć zaangażowanie i ogólną satysfakcję. Szybkie metody płatności mobilnych, które obejmują opcje takie jak „kup teraz, zapłać później” (BNPL), mogą również zrobić różnicę dla klientów, dając im potrzebną elastyczność.
7. Granice między pionami nadal się zacierają.
Firmy nadal szukają nowych sposobów dotarcia do klientów i wyróżnienia się na tle konkurencji, a jest jedną z metod jest wielofunkcyjność.
Koncepcje wielofunkcyjności możemy zaobserwować w restauracjach sprzedających markowe towary i placówkach detalicznych oferujących usługi cyfrowe ( subskrypcje)
W USA prawie trzech na pięciu konsumentów kupiło produkty detaliczne w lokalnej restauracji w ciągu ostatniego roku, a średnio 21% przychodów restauracji pochodzi obecnie z produktów i usług spoza ich podstawowej oferty restauracyjnej.
8. Elastyczne opcje płatności stają się coraz ważniejsze dla młodszych konsumentów – zwłaszcza dla pokolenia Z.
Opcje Kup teraz, zapłać później (BNPL) poprawiają jakość zakupów, a klienci – zwłaszcza młodsi – ich szukają.
Podczas gdy 33% sprzedawców detalicznych oferuje obecnie opcje BNPL, 41% sprzedawców detalicznych z pokolenia Z planuje dodać BNPL do swoich opcji płatności, aby zwiększyć swoje wrażenia w sklepie. Dla sklepów, które szukają sposobów na przyciągnięcie nowej generacji klientów, opcje są warte rozważenia.
Źródło: COPA
Wszystkie dane przytoczone poniżej pochodzą z wyników badania. Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat trendów w branży detalicznej w 2023 r., pobierz pełny raport Future of Retail 2023.