AktualnościArtykuły

Krajowa Izba Gospodarcza wystartuje
ze szkoleniami o sprzedaży zagranicznej przez Internet 

Po uruchomieniu portalu cross-border.pl Krajowa Izba Gospodarcza przygotowuje się do rozpoczęcia cyklu szkoleń dotyczących zagranicznej sprzedaży przez Internet (cross-border e-commerce). Inicjatywa cross-border.pl, w ramach której odbędą się szkolenia, ma na celu wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw w e-eksporcie oraz zapewnienie dostępu do praktycznych narzędzi, know-how oraz kontaktów biznesowych, niezbędnych do rozpoczęcia skutecznych działań sprzedażowych na zagranicznych rynkach.

Krajowa Izba Gospodarcza, autor projektu cross-border.pl, oraz Amazon Polska, partner strategiczny projektu, już na jesieni tego roku wystartują z cyklem szkoleń dotyczących zagranicznej sprzedaży przez Internet. Szkolenia będą dotyczyły praktycznych aspektów rozpoczynania działalności sprzedażowej na marketplace Amazon, kwestii rozliczeń podatkowych, prowadzenia działalności za granicą czy uruchomienia sprawnych procesów logistycznych.

Uczestnicy szkoleń otrzymają odpowiedzi na najbardziej kłopotliwe kwestie i pytania pojawiające się na początku drogi do sprzedaży na zagranicznych rynkach – czy firma potrzebuje założyć działalność za granicą, czy potrzebne jest zagraniczne konto bankowe, ile trwa wdrożenie sprzedaży za granicą i wiele innych. Już dziś firmy MŚP mogą szukać informacji na ten temat na platformie cross-border.pl.

W celu otrzymania informacji o zaplanowanych szkoleniach w regionie, a także o planowanych webinariach online, warto obserwować stronę cross-border.pl oraz profil portalu w serwisie LinkedIn.

Cross-border.pl, czyli odpowiedź na wyzwania polskiego e-eksportu

Na ten moment wykorzystanie kanałów e-commerce w polskim eksporcie nie jest adekwatne do jego potencjału, bowiem według badań tylko 4% polskich MŚP wykorzystuje kanał e-commerce do zagranicznej sprzedaży. Jak wynika z raportu Polityki Insight i Amazon z 2022 roku, główne przyczyny niskiej eksploatacji kanałów on-line w działaniach eksportowych polskich przedsiębiorstw MŚP to przede wszystkim kwestie związane z barierami edukacyjnymi, psychologicznymi i prawnymi.

  • Do tej pory udział handlu internetowego w polskim eksporcie był nieadekwatnie niski. Polskie firmy z wielu powodów nie wykorzystywały tego narzędzia. Wspólnie z Amazon i Polityką Insight zidentyfikowaliśmy największe bariery, czyli brak know-how oraz obawy przed nieznanym i stworzyliśmy gotowe rozwiązanie. Dzięki cross-border.pl polskie firmy o dużym potencjale eksportowym zyskują dostęp do unikalnej wiedzy niezbędnej do skalowania swojego biznesu z wykorzystaniem kanałów e-commerce – mówi Karolina Opielewicz, członkini zarządu Krajowej Izby Gospodarczej.

Wykorzystanie e-commerce w eksporcie znosi wiele tradycyjnych barier eksportowych i jest nowoczesnym narzędziem rozwoju sprzedaży oraz skalowania biznesu. Projekt cross-border.pl może znacząco przyczynić się do wzrostu liczby polskich eksporterów w kanałach e-commerce. MŚP, którym dedykowany jest cross-border.pl, stanowią ok. 99 proc. wszystkich przedsiębiorstw w Polsce. Firmy te stoją przed ogromną szansą na zwiększenie swojego udziału w internetowej sprzedaży międzynarodowej i taki cel przyświeca autorom projektu.

Źródło: KIG

Udostępnij: