IPBBS na Forum Retail Challenge Poland
W dniach 11-12 września 2019 roku odbyła się pierwsza edycja Forum Retail Challenge Poland, jedynego w Polsce spotkania dedykowanego całemu sektorowi retail: zarówno sieciom food jak i nonfood, on&offline – a także dostawcom z sektora FMCG i dóbr trwałych. IPBBS było jednym z uczestników. Izbę reprezentowała Sekretarz IPBBS Agata Żarczyńska.
Spotkanie zgromadziło ponad 550 gości, w tym 85 sieci food i nonfood. Odbyło się 10 sesji tematycznych, skupionych na największych wyzwaniach sektora:
- e-commerce for retail, • new strategies for transforming market,
- omnichannel retailing, • customer engagement,
- tech & innovation, • logistics & distribution excellence,
- people in retail, • cooperation retailer & supplier,
- circular economy & sustainability • digital payments & financial services.
Program Forum obfitował w case studies, wykłady inspiracyjne (Joanny Pajkowskiej, żeglarki, która jako pierwsza Polka solo non stop opłynęła świat wokół Trzech Wielkich Przylądków oraz Aleksandry Przegalińskiej-Skierkowskiej, Filozofki-Futurolożki) oraz liczne dyskusje panelowe.
Biorąc pod uwagę potrzeby sektora retail, w pierwszym dniu Forum szukano odpowiedzi na wyzwania tj.: w którą stronę rozwinie się retail w Polsce, jaka jest rola i postrzeganie kanału e-commerce w organizacji, jakie zmiany w handlu implikuje transformacja cyfrowa, jakie są przyszłe „gwiazdy” rynku retail i w które formaty inwestować, jakie wartości będą decydować o zakupach w omnichannelu, jak zmienia się rola programu lojalnościowego w sektorze retail, w które technologie warto inwestować, a co jest tylko „gadżetem”, jak zwiększyć efektywność supply chain w dobie oczekiwań „the same day delivery”, jak sobie radzić w obliczu braku magazynów w Polsce oraz czego zakupy i dostawcy nie lubią w negocjacjach.
W drugim dniu program Forum był skoncentrowany na tematyce rozwoju technologicznego, nierozerwalnie złączonego z gospodarką obiegu zamkniętego. Zaprezentowano tematy związane z rewolucją 4.0, odpowiedzialną konsumpcją, neutralnością klimatyczną, czy eliminacją plastiku. Na scenie, w sesji plenarnej gościł m.in. p. Michała Kurtyka, Sekretarz Stanu, Wiceministra Środowiska.
Podczas sesji równoległych, poruszono zagadnienia tj.: kluczowe kompetencje potrzebne dzisiaj w retailu, w różnych działach, począwszy od e-commerce a skończywszy na dziale logistyki, budowanie spójnego CX – klucza do sukcesu właściwie w każdej branży, sposoby przyciągania klienta do sklepu, możliwości i bariery związane z nowymi formami płatności, funkcje BOT-ów w organizacji, grywalizacji w cyklu życia pracownika czy zaufania na linii sieć-dostawca.