Frankfurt – 3 światy, 1 miejsce, tysiące fachowców
W dniach od 25/26 do 29 stycznia 2019 roku centrum targowe we Frankfurcie nad Menem gościć będzie tysiące wystawców i odwiedzających, tradycyjnie już przybywających do heskiej metropolii by zapoznać się z nowinkami branżowymi, trendami na kolejny sezon, pogłębić swoja wiedzę czy po prostu spotkać się z klientami tłumnie przybywającymi na Paperworld, Creativeworld i Christmasworld.
Świat nowych możliwości Paperworld
Podczas targów Paperworld 2019 wiodący producenci i innowacyjne startupy z całego świata zaprezentują w dniach od 26 do 29 stycznia to, co przyniesie przyszłość w dziedzinie zaopatrzenia biurowego i artykułów papierniczych. Messe Frankfurt liczy na ponad 1600 wystawców z niemal 60 krajów, których stoiska zlokalizowane zostaną na siedmiu poziomach hal.
Paperworld oferują bowiem największą na świecie gamę wyrobów na potrzeby biur (visionery office) oraz do użytku prywatnego (stationery trends). 1640 wystawców z 66 krajów prezentuje tu swoje produkty 33787 odwiedzającym (11072 z Niemiec i 22715 zza granicy). Tym samym frankfurckie targi to najważniejszy punkt roku w kalendarzu branży oraz źródło innowacyjnych pomysłów dla hurtowników i detalistów, księgarń, handlu internetowego i wysyłkowego oraz dla użytkowników komercyjnych. Dodatkowy program wydarzeń towarzyszących oraz kongresu oferuje inspiracje i wiedzę nie tylko dla detalistów, ale również dla architektów, projektantów i managerów nieruchomości, którzy interesują się najnowszymi trendami w wyposażeniu biur.
Wystarczy wspomnieć, że styczniu 2018 roku Paperworld odnotowały zarówno większą liczbę wystawców, jak i odwiedzających, co na stałe ugruntowało ich pozycję pioniera branży papierniczej, szkolnej i biurowej. W roku 2019 „the visionary office“ i „the stationery trends“ zaprezentowane zostaną w nowej aranżacji hal, która umożliwić ma spojrzenie na biznes z nowej perspektywy, zainspirować świeże pomysły i przyczynić się do wartościowych kontaktów biznesowych.
The Visionary Office z nowościami z branży biurowej od urządzeń biurowych i wyposażenia biur, poprzez środki do organizacji i prezentacji, papiery biurowe, przybory do pisania, aż po akcesoria drukarskie i komputerowe to sekcja produktów dzięki którym dzisiejsze miejsca pracy stać mają się wizjonerskimi biurami.
W hali 3.0 paletę swoich produktów przedstawią producenci zaopatrzenia biur, a wszystko kręci będzie się wokół tematu „biuro przyszłości”. Tym razem odbędzie się tu program wykładów i wystaw pod hasłem „Elastyczność“, czyli branżowa wizja świata pracy. „Elastyczna aranżacja przestrzeni biurowych, koncepcje obszarów, CleanDeski Mobile Devices to odpowiedzi na wymagania w zakresie elastycznych form pracy. Dlatego firmy coraz bardziej inwestują w nowe koncepcje i wyposażenie biur oraz w mobilne urządzenia końcowe. Wystawa Biuro przyszłości pokaże, jak wdrożyć te pomysły w miejscu pracy‘“, powiedział Michael Reichhold, Dyrektor targów Paperworld, Messe Frankfurt Exhibition GmbH.
W hali 4.0 zaprezentowane zostaną przybory do pisania i artykuły szkolne i biurowe oraz materiały z recyclingu uzupełnione ofertą plecaków i toreb szkolnych, teczek, zeszytów i bloków. Hala ta zostanie podzielona na obszar artykułów biurowych i szkolnych. Nowością będzie pokaz specjalny – Nauka przyszłości, podczas którego odwiedzający zobaczą aktualne i futurystyczne koncepcje nauki. Chodzi tu również o uczenie się przez całe życie. Jakie są nowe możliwości? W jaki sposób okulary Virtual Reality wspomagają naukę? Co nowego w segmencie materiałów biurowych i piśmienniczych? Podczas pokazu specjalnego odbędą się wykłady i prezentacje, które, zdaniem organizatora, zabiorą odwiedzających do świata nauki, jakiego jeszcze nie znają.
Grupa produktów Remanexpo czyli materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów do drukarek, przeniesiona zostanie w roku 2019 z hali 6.0 do hali 5.1 przechodząc tym samym na poziom Via Mobile.
Punktem szczególnym będą „Paperworld Trends“, które w 2019 roku prezentowane będą w hali 3.1 F10. W tej przestrzeni przedstawione zostaną trendy artykułów piśmiennych i biurowych na sezon 2019/20. Na zlecenie Messe Frankfurt projektanci z biura bora.herke.palmisano przedstawią kierunki z mody, architektury i sztuki adaptując je na potrzeby świata produktów branży PBS. Odwiedzający codziennie będą oprowadzani po wystawie, której towarzyszyć mają również specjalne prezentacje.
Pokaz specjalny Mr. Books&Mrs. Paper, przeniesiony do hali 3.1 C80, skierowany będzie jak co roku do księgarń i sprzedawców, którzy umiejętnie chcą łączyć sprzedaż książek, papeterii i artykułów piśmienniczych (tak zwanych artykułów nonbook). Odpowiednio zaaranżowane zestawienia produktów z różnymi tematami przewodnimi pokażą, w jaki sposób sklepy stacjonarne mogą wyeksponować swoje Point of Sale i stworzyć zachętę do zakupu dodatkowych produktów. Kuratorka wystawy Angelika Niestrath kilka razy dziennie opowiadała będzie o aktualnych trendach w produktach nonbook skierowanych do księgarń.
Pokaz materiałów do pakowania WrapUp! przedstawi triki i porady, jak można pakować szybko i ciekawie. Kilkakrotnie w ciągu każdego dnia ekspertka – Ulla Büning, krok po kroku wyjaśni, w jaki sposób, małym nakładem pracy, stworzyć można w sklepach detalicznych jedyne w swoim rodzaju kreacje opakowaniowe.
Kawałek orientu odkryje przed odwiedzającymi wystawa Oriental Culture w hali 3.1 A11 prezentująca szlachetne wyroby sztuki orientalnej i produkty łączące tradycyjne kształty i dalekowschodnie elementy.
Ale targi Paperworld to od lat nie tylko punkt spotkań przedstawicieli branży artykułów papierniczych, biurowych i piśmienniczych z całego świata, ale także dostawców i producentów własnych marek. Sprzedawcy i hurtownicy, przedsiębiorstwa importowe i eksportowe z całego świata znajdą partnerów do współpracy podczas International Sourcing. Hale 1.1 i 1.2 i Forum 0 zostały zarezerwowane dla wystawców prezentujących produkty z segmentu papieru, zaopatrzenia biura i artykułów piśmienniczych przeznaczonych właśnie dla dużych odbiorców hurtowych (International Sourcing). Ponieważ w 2018 roku segment ten odnotował znaczący wzrost, podczas edycji 2019 ponownie udostępniona zostanie mu nowa hala, Forum 0.
Więcej informacji o targach Paperworld znaleźć można na paperworld.messefrankfurt.com, film pokazujący aranżację hal w 2019 roku na: paperworld.messefrankfurt.com/hallenkonzept2019
Kreacja i rękodzieło na Creativeworld |
Największe na świecie międzynarodowe targi dla hobbistów i artystów to połączenie platformy biznesowej, miejsca do składania zamówień, „kuźni innowacji” i sceny najnowszych trendów. W dniach od 26 do 29 stycznia 2019 Creativeworld otworzą swoje podwoje i zaprezentują jedyną w swoim rodzaju różnorodność produktów i niezwykłe wydarzenia z sektora DIY.
Creativeworld co roku przyciągają do Frankfurtu nad Menem ponad 9.250 odwiedzających. W 2018 roku 67 procent z nich przyjechało zza granicy. Targi te stały się w ostatnich latach najważniejszym wydarzeniem dla całej branży i jej trendsetterów zarówno z obszaru handlu hurtowego, detalicznego, internetowego czy specjalistycznego, czy też komercyjnych użytkowników końcowych takich jak szkoły artystyczne, placówki kształcenia i opieki. Oferta produktowa materiałów kreatywnych i do majsterkowania w postaci przyjaznych dla użytkownika zestawów stanowi interesujący asortyment dla sklepów z zabawkami czy księgarń, dla sklepów spożywczych, z prezentami czy drogerii. Kupujący z tych segmentów handlu coraz częściej korzystają z targów jako platformy do bezpośredniego składania zamówień.
Sztuka i rękodzieło to coś więcej niż tylko hobby, to trend każdej generacji. Prace ręczne i malowanie wspierają zdolności motoryczne i rozwój psychiczny dzieci. Dorośli zaś podążają za trendem malowania czy kaligrafii (handlettering), aby odetchnąć od cyfrowej codzienności. Majsterkowanie to ulubione zajęcie seniorów: wspiera komunikację i sprawia, że człowiek pozostaje sprawny. „Kreatywność napiera ze wszystkich stron, a zatem targi Creativeworld 2019 ponownie spełnią swoją rolę największej i najbardziej międzynarodowej sceny tej branży. Już teraz swój akces zgłosiło ponad 300 producentów z całego świata, wśród nich wiele znanych marek, ale i grono nowych oferentów. Nasi wystawcy obsługują wszystkie istotne segmenty produktów z obszaru DIY“, powiedział Michael Reichhold, dyrektor Creativeworld w Messe Frankfurt Exhibition GmbH.
Targi Creativeworld to bogata oferta produktów z segmentu hobby, majsterkowanie, zaopatrzenie dla grafików i artystów, prace ręczne i sztuka tekstylna oraz dekoracje.
Grupa produktów Hobby i majsterkowanie obejmuje materiały i zestawy do majsterkowania, farby, kamienie szlachetne, filce, książki, artykuły do malowania na porcelanie, nożyce, farby do ozdób, kredki woskowe, farby do malowania na jedwabiu i wiele artykułów do samodzielnej kreacji. Nowym wystawcą w 2019 roku będzie Robert Bosch AG reprezentowany przez spółkę zależną Dremel, która zaprezentuje wielofunkcyjne urządzenia do prac tokarskich, frezowania i cięcia.
Do segmentu Zaopatrzenie grafików i artystów swój udział zgłosili już tacy wystawcy jak Royal Talens, Pebeo, Clairefontaine, Lascaux i niemiecki firmy Art Select, Edding, Marabu czy Lyra, Tu oferowane będą wysokiej jakości farby i papiery, szpachle, pędzle, sztalugi, pisaki akwarelowe, kreda, węgiel, akcesoria graficzne, narzędzia oraz artykuły do tzw. Street Art.
Maszyny do szycia, wełny, włóczki, materiały do robienia na drutach, szycia, szydełkowania i wyszywania odwiedzający znajdą w grupie produktów Prace ręczne i sztuka tekstylna. Obszar Dekoracje to przestarzeń na której prezentowana będzie szeroka gama produktów do zdobienia, od taśm, obszywek i artykułów dekoracyjnych poprzez materiały do sztuki florystycznej i opakowania prezentów, aż po mozaiki, kamienie i materiały do ich łączenia oraz artykułu ze styropianu.
Nowością przyszłorocznej edycji targów Creativeworld ma być program Business-Matchmaking. Wystawcy i odwiedzający jeszcze przed rozpoczęciem targów mogą nawiązać ze sobą kontakt, by zainicjować potencjalne relacje biznesowe. Dzięki temu pobyt na targach będzie jeszcze bardziej skuteczny i owocny. Korzystanie z serwisu Business-Matchmaking jest darmowe. Zaczął on działać od listopada, a każdy odwiedzający z ważnym biletem wstępu ma dostęp do tych usług poprzez stronę internetową, natomiast wystawcy wpisywani są do programu automatycznie.
Creativeworld wciągają, żyją i wytyczają trendy przyszłości. W obszernym programie ramowym pokazywane będą najbardziej innowacyjne produkty, najnowsze trendy i poruszane intersujące tematy, jak np. Street Art. Pod tym hasłem do dyspozycji uczestników targów oddana będzie dodatkowo przestrzeń „Urban Art Lab”, podzielona na 2 części – Indoor obejmie historię, narzędzia oraz wizję przyszłości graffiti i street art., na zewnątrz zaś stworzona będzie przestrzeń do działań. Powstanie tam duża ściana do graffiti zbudowana z różnych materiałów jak drewno, karton, plandeka czy beton, na której będzie można obejrzeć najróżniejsze trendy sztuki oraz wykorzystywane w niej materiały.
Kreatywnym sercem targów jest Creativeworld Forum w hali 4.2. Na dużej scenie przez wszystkie cztery dni odbywały będą się warsztaty i prezentacje produktów. „Nasza różnorodna oferta warsztatowa przyciąga odwiedzających. Dlatego również w tym roku skoncentrujemy się na prezentacjach produktów. Wystawcy wykorzystają zaś Creativeworld Forum, aby zaprezentować swoje innowacyjne propozycje“, powiedział Michael Reichhold. Udział w warsztatach jest wliczony w cenę biletu.
Forum to również miejsce przyznania nagród Creative Impulse Awards, które targi we Frankfurcie przyznają wspólnie z czasopismem Hobby Art. Od listopada wystawcy mogą walczyć o nagrodzę dla swoich innowacyjnych produktów w czterech kategoriach (kreatywny produkt, kreatywne narzędzie, zestaw i kreatywna książka roku). Wszystkie nagrodzone przedmioty będą prezentowane podczas trwania targów na specjalnej powierzchni przygotowanej w hali 4.2.
Wszyscy odwiedzający koniecznie muszą zobaczyć Creativeworld Trends w hali 4.1. To tu studio kreatywne bora.herke.palmisano na zlecenie organizatora targów we Frankfurcie pokaże najnowsze techniki i produkty. Trzy osobne światy trendów zainspirują na kolejny sezon DIY. W Creativeworld Trends Workstation każdego dnia targów prowadzone będą warsztaty związane z każdym z trendów. Zwiedzający będą mogli poszukać inspiracji, zasięgnąć porad, a nawet sami poeksperymentować pod okiem fachowców. A jeśli ktoś będzie potrzebował jeszcze więcej inspiracji, na pewno znajdzie je na stoiskach wystawców.
Świąteczne inspiracje Christmasworld
“All you wish for business” to motto targów Christmasworld 2019. Ta największa na świecie wystawa artykułów dekoracyjnych i ozdób świątecznych, która ostatnio przyciągnęła 1048 wystawców z 43 krajów i ponad 43.400 gości – sprzedawców z całego świata. Od 25 do 29 stycznia 2019 roku grupy produktowe zostaną zaprezentowane według nowego podziału, a do dyspozycji wystawców dodatkowo oddana zostanie hala nr 12.
To najważniejsza w roku data w kalendarzu zamówień w międzynarodowej branży dekoracji oraz ozdób świątecznych. To właśnie we Frankfurcie prezentowana jest co roku oferta najnowszych produktów i trendów na wszystkie święta, a także innowacyjne pomysły dekoracji zewnętrznych, kierowana do hurtowni i sklepów detalicznych, centrów handlowych, marketów budowlanych oraz branży ogrodniczej. Christmasworld to cała gama artykułów dekoracyjnych oraz ozdób świątecznych. Dodatkową wartość oraz inspirację dla biznesu stanowi obszerny program wydarzeń towarzyszących, w tym pokaz trendów, pokazy specjalne oraz wykłady ekspertów. „Christmasworld to najważniejsze na świecie targi umożliwiające składanie zamówień na artykuły dekoracyjne i ozdoby świąteczne. Aby to było nadal możliwe, tworzymy nową, ciekawą gamę ofert produktowych od ponad 1000 wystawców“, powiedziała Julia Uherek, dyrektor segmentu Consumer Goods, Messe Frankfurt Exhibition GmbH.
Prezentując swoje produkty – od dmuchanych kuli świątecznych aż po ogromne inscenizacje świetlne dla centrów handlowych i centrów miast – wystawcy przyciągają fachowych sprzedawców z różnych form handlu: od małych butików z prezentami aż po centra handlowe, od sklepów DIY i marketów budowlanych aż po sklepy meblowe i wyposażenia wnętrz, od florystów po centra ogrodnicze a nawet przedstawicieli gmin i miast oraz hotelarzy. Jednym słowem, wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji. Również wystawcy czerpią korzyści z coraz większego, międzynarodowego zasięgu targów, które w zeszłym roku przyciągnęły do Frankfurtu odwiedzających ze 129 krajów.
Powodem takiego rozwoju targów Christmasworld jest również fakt, że w handlu i w centrach miast coraz ważniejsze stają się dekoracje świąteczne, które pobudzać mają doznania zakupowe. „Rozbudowując targi Christmasworld nie tylko odpowiadamy na rosnące potrzeby wystawców ale chcemy również podkreślić ich rosnącą rolę jako miejsca definiowania trendów i składania zamówień“, dodała Eva Olbrich, dyrektor Christmasworld, Messe Frankfurt Exhibition GmbH. Program ramowy Christmasworld – podobnie jak Christmasworld Trends i nowy pokaz specjalny „Kinemona – Vintage“ który będzie się odbywał w halach, stanowić będą dodatkową inspirację i przyciągając jeszcze więcej odwiedzających. Floradecora – miejsce prezentacji świeżych kwiatów, roślin ozdobnych i gotowych kompozycji florystycznych będą nadal odbywać się w Galerii w samym sercu Christmasworld.
W roku 2019 każda hala będzie miała także nową strukturę wystawców. W każdej znajdą się nowe stoiska rozchodzące się od centralnych punktów prezentacyjnych tzw. „Centerpiece” – różne w różnych halach – powierzchnia wystawowa, miejsce prezentowania programu ramowego, Networkingu czy gastronomia.
W Galerii (poziom 0+1) odbędzie się Floradecora, pokaz świeżych kwiatów i roślin ozdobnych. To tutaj nowy „Retail Boulevard“ (poziom 0) będzie inspirować do atrakcyjnej aranżacji miejsc sprzedaży w centrach ogrodniczych, supermarketach, sklepach z meblami, kwiatami czy w sklepach dla majsterkowiczów.
W hali 8.0 znajdą się ponownie produkty z segmentu „zaopatrzenie florystów i dekoracje do ogrodu“, „świece i zapach“ oraz „wiązania i opakowania“ – ale w nowym porządku. ChristmasDelights ze świątecznymi smakołykami i prezentami kulinarnymi będą tu tworzyć punkt centralny – Centerpiece.
Hala 9.0 zaoferuje „Visual Merchandising i światło“ oraz „Dekoracje świąteczne i okazjonalne“, łącząc dwa bardzo popularne obszary produktów. W sąsiedniej hali 9.1. odbywał będzie się Businessprogramm Premium.
Hala 11.0 połączy sektory „Dekoracje świąteczne i okazjonalne“ oraz „Zaopatrzenie florystów i dekoracje do ogrodu. Centerpiece tej hali stanowić będzie prezentacja Christmasworld Trends 2019/20, stanowiąca inspiracje na najbliższy sezonie, zarówno w zakresie kolorów, jak i materiałów.
Christmasworld Forum z wykładami i warsztatami obejmującymi najważniejsze tematy branży nadal odbywać się będą w Foyerhali nr 11.0.
W nowej hali 12.0 zagości „Boże Narodzenie i dekoracje sezonowe” – co konkretnie oznacza: dekoracje wiosenne, jesienne, wielkanocne i na Halloween. Punktem centralnym będzie pokaz specjalny „Kinemona-Vintage“ 2Dezign.
W Hali 12.1 pod hasłem „Christmasworld International Sourcing“ odbędą się indywidualne prezentacje oraz zlokalizowane zostaną pawilony krajowe producentów głównie z Egiptu, Chin, Hongkongu, Indii, Japonii, Filipin, Sri Lanki, Korei Południowej, Tajwanu, Ukrainy i Wietnamu na których zaprezentowane zostaną produkty ze wszystkich segmentów towarowych.
Przyszłościowa koncepcja targów Christmasworld zapewnić ma odwiedzającym odczuwanie nowych doznań, obcowanie z nowinkami produktowymi, trendami i poszerzanie swojej wiedzy.
A tych, którzy pragną obcować z trendami na nadchodzący sezon, spotkać się z dostawcami i odbiorcami z całego świata czy też poszukać biznesowych inspiracji zapraszamy w dniach od 25 (Chritsmasworld) czy 26 (Paperworld i Creativeworld) do 29 stycznia 2019 roku do Frankfurtu. Szczegółowe informacje o targach uzyskać można także bezpośrednio w polskim przedstawicielstwie – Targi Frankfurt, Przedstawicielstwo w Polsce, Ul. Bohdanowicza 21 lok. 21, 02-127 Warszawa
Tel. 22 49 43 200, e-mail: Info@poland.messefrankfurt.com, www.targifrankfurt.pl
(Materiał opublikowany na łamach magazynu Papierniczy Świat 8/2018 | www.papierniczyswiat.pl)