AktualnościBiuletyn 03/2016Biuletyn IPBBS

FEDEX: RETAILERZY POWINNI PŁACIĆ WIĘCEJ ZA DOSTAWY

Według giganta dostaw siatka logistyczna e-commerce stale się rozrasta i robi się coraz droższa. Jednocześnie jest to jeden z bardziej perspektywicznych rynków z perspektywy firm logistycznych.

Według giganta dostaw siatka logistyczna e-commerce stale się rozrasta i robi się coraz droższa. Jednocześnie jest to jeden z bardziej perspektywicznych rynków z perspektywy firm logistycznych.

– Ludzie bardzo chętnie zamawiają rzeczy, które mają być dostarczone bezpośrednio. Ale oznacza to rosnące koszty – wskazuje Fred Smith, prezes FedEx. Podkreśla, że sprzedawcy internetowi powinni zwiększyć swój udział w kosztach rozrostu sieci dostaw.

Odzwierciedlić koszt dostawy

Zdaniem Alana Grafa, dyrektora finansowego FedEx, koszt dostawy powinien odzwierciedlać wysiłek podjęty, by towar został dostarczony – Nie możemy sobie pozwolić na rozbudowę sieci, która później nam się nie zwróci – powiedział dziennikowi Wall StreetJournal. Podkreśla, że dochód netto giganta spadł o 19 proc. do 507 mln dolarów do końca lutego.

Według Freda Smitha ostatnie doniesienia o Amazonie budującym równoległą, konkurencyjną sieć dostaw wobec FedExu i UPS są „niewiarygodne” – Kluczowym elementem każdej dostawy jest intensywność ruchu oraz przychód z każdego doręczenia – mówił. Dodał, że Amazon jest jednym z najważniejszych klientów i najprawdopodobniej jeszcze długo będą współpracować. Jednak nawet mimo rozmiarów swojego biznesu, Amazon odpowiada za mniej niż 3 proc. przychodu FedExu.

20 samolotów Amazonu

Doniesienia o budowie własnej sieci dostaw przez Amazon wywołane zostały informacjami o 20 samolotach transportowych, które Amazon będzie wykorzystywał do transportu na terenie USA. Zarząd FedExu podkreśla, że spodziewał się tego ruchu. Amazon odmówił komentarza w tej sprawie.

Mimo kosztowności rozwiązań e-commerce, FedEx intensywnie inwestuje w zwiększanie konkurencyjności w tym segmencie. W zeszłym roku firma wyraziła zainteresowanie zakupem TNT Express aby wzmocnić swoją pozycję w Europie. Gigant kupił także Genco, amerykańską firmę wyspecjalizowaną w obsłudze zwrotów.

Źródło: http://evigo.pl/15889-fedex-retailerzy-powinni-placic-wiecej-za-dostawy/?utm_source=Evigo.com+%7C+POLISH+newsletter+database&utm_campaign=0250dde5ad-RSS_EMAIL_CAMPAIGN_EVIGO_PL_CODZIENNY&utm_medium=email&utm_term=0_e649016b50-0250dde5ad-308428457&mc_cid=0250dde5ad&mc_eid=c4b461e002 

Autor: Konrad Budek

Udostępnij: