Epson liderem na rynku druku w Polsce
Najnowsze dane raportu przeprowadzonego przez lidera badań rynkowych GFK, ujawniają interesujące tendencje na polskim rynku konsumenckich urządzeń drukujących na bazie atramentu, przeznaczonych dla domu oraz małych firm w okresie od stycznia do września 2023 roku.
Mimo że ogólna dynamika rynku pokazuje w tym obszarze spadek wartościowo o 1% oraz ilościowo o 10%, to firma Epson idzie pod prąd, umacniając swoją pozycję lidera. Aktualnie Epson posiada imponujący udział w rynku atramentowych drukarek, wynoszący ponad 42% pod względem wartości sprzedaży.
Epson nie tylko utrzymuje się na czele listy pod względem udziału w rynku, ale może się także pochwalić największą dynamiką wzrostu. W ciągu badanego okresu wzrost wartości sprzedaży urządzeń Epson wyniósł prawie 30%, a wzrost ilościowy osiągnął 12%.
Stoi za tym szerokie portfolio urządzeń w połączeniu z przemyślanym i skutecznie wdrażanym planem promocji i wsparcia sprzedaży. Szczególnie efektywną rolę odegrały tu promocje cashback i loteria z cennymi nagrodami, w tym bonami turystycznymi, każdy na kwotę 40 tys. zł.
„Kluczem do osiągniętego przez nas sukcesu jest niewątpliwie rosnąca popularność serii EcoTank – ich sprzedaż dynamicznie rośnie, są tygodnie gdy sięga do 80%. To dzięki innowacyjnemu podejściu, w którym zdecydowaliśmy się zastąpić tradycyjne kartridże butelkami z atramentem. Dzięki tej technologii nasi klienci mogą korzystać z druku w znacznie niższym koszcie. Co więcej, drukarki EcoTank pozwalają Klientom nie martwić się już o częste zakupy i wymianę kartridżów. To rozwiązanie, oprócz tego, że jest ekologiczne, przynosi nie tylko wygodę użytkowania, ale również realne oszczędności” – mówi Magdalena Ośka, Senior Sales Manager Consumer & Channel w Epson Polska. „Oprócz docenienia ciężkiej i konsekwentnej pracy zespołu Epson Polska za sukcesem stoi też zaangażowanie i otwartość na współpracę naszych partnerów.”
Dane te świadczą o niezachwianej pozycji firmy Epson na polskim rynku i jej zdolności do odczytywania i zaspokajania zmieniających się obecnie potrzeb konsumentów w zakresie druku.
Źródło: EPSON