AktualnościArtykuły

Chiński eksport materiałów biurowych w lutym 2023r spadł do 92mln USD

W lutym 2023 r. z Chin wyeksportowano około 14 tys. ton artykułów biurowych lub szkolnych z tworzyw sztucznych; spadając o -47,5% w stosunku do poprzedniego miesiąca. W okresie objętym przeglądem wywóz nadal wykazuje niewielki spadek. Tempo wzrostu było najbardziej widoczne w marcu 2022 r., kiedy eksport wzrósł o 52% miesiąc do miesiąca. 

Pod względem wartości eksport materiałów biurowych gwałtownie skurczył się do 92 mln USD (szacunki IndexBox) w lutym 2023 r. Ogólnie rzecz biorąc, całkowity eksport wykazał łagodny wzrost od lutego 2022 r. do lutego 2023 r.: jego wartość wzrosła w średnim miesięcznym tempie +1,6% w ostatnim dwunastomiesięcznym okresie.

Formacja trendu wskazywała jednak na pewne zauważalne wahania rejestrowane w analizowanym okresie. Na podstawie danych z lutego 2023 r. eksport spadł o -50,2% w stosunku do wskaźników z grudnia 2022 r. Najbardziej widoczne tempo wzrostu odnotowano w marcu 2022 r., kiedy eksport wzrósł o 61% w stosunku do poprzedniego miesiąca. 

Eksport do Japonii (3,3 tys. ton), Stanów Zjednoczonych (3 tys. ton) i Wietnamu (501 ton) był głównym kierunkiem eksportu materiałów biurowych z Chin, z łącznym 49% udziałem w całkowitym eksporcie. Singapur, Malezja, Filipiny, Tajlandia, Australia, Holandia, Francja, Indie, Korea Południowa i Rosja pozostały nieco w tyle, stanowiąc łącznie kolejne 25%.

Od lutego 2022 r. do lutego 2023 r. najbardziej zauważalne tempo wzrostu pod względem przesyłek, spośród głównych krajów docelowych, osiągnął Singapur (z CAGR +14,0%), podczas gdy pozostali liderzy doświadczyli skromniejszych temp wzrostu.

Pod względem wartości Stany Zjednoczone (18 mln USD), Singapur (13 mln USD) i Japonia (11 mln USD) stanowiły największe rynki zaopatrzenia biurowego eksportowane z Chin na całym świecie, łącznie stanowiąc 46% całkowitego eksportu. Singapur, z CAGR na poziomie +23,5%, odnotował najwyższą stopę wzrostu wartości eksportu spośród głównych krajów docelowych w analizowanym okresie, podczas gdy dostawy dla pozostałych liderów odnotowały skromniejsze tempo wzrostu.

W lutym 2023 r. cena zaopatrzenia biur wyniosła 6 613 USD za tonę (FOB, Chiny), co oznacza wzrost o 12% w stosunku do poprzedniego miesiąca.

W okresie od lutego 2022 r. do lutego 2023 r. rosła ona w średnim miesięcznym tempie +2,8%. Najbardziej widoczne tempo wzrostu odnotowano w grudniu 2022 r., kiedy średnia cena eksportowa wzrosła o 15% w stosunku do poprzedniego miesiąca. W rezultacie cena eksportowa osiągnęła szczytowy poziom 7 384 USD za tonę. Od stycznia 2023 r. do lutego 2023 r. średnie ceny eksportowe nie odzyskały tempa.

Ceny różniły się zauważalnie w zależności od kraju przeznaczenia: krajem o najwyższej cenie był Singapur (27 227 USD za tonę), podczas gdy średnia cena eksportu do Indii (3 123 USD za tonę) należała do najniższych. Od lutego 2022 r. do lutego 2023 r. najbardziej zauważalne tempo wzrostu pod względem cen odnotowano w przypadku dostaw do Australii (+13,5%), podczas gdy ceny w innych głównych kierunkach odnotowały skromniejsze tempo wzrostu.

Szczegółowy raport ( płatny ): https://www.indexbox.io/blog/china-office-supply-exports-february-2023/

Źródło: COPA.CA

Udostępnij: