AktualnościArtykułyBiuletyn 05/2022

BIC informuje o mocnym początku 2022 r.

Przychody w dziale Human Expression BIC w I kwartale 2022 r. wzrosły o ponad 25% rok do roku.

Jednostka (dawniej pod nazwą Stationery) osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 168,3 mln euro (177 mln USD) w ciągu trzech miesięcy do 31 marca 2022 r. Oznaczało to stały wzrost kursów walut o 25,4% i poprawę organiczną o 21,4%.

Producent powiedział, że osiągnął wzrost udziałów w większości regionów geograficznych. Raport odnotował „doskonałe” wyniki w okresie powrotu do szkoły (BTS) w Brazylii i RPA, mocne zamówienia na sezon BTS 2022 w Europie i Ameryce Północnej oraz ciągłe ożywienie wiolonczeli w Indiach.

Patrząc na wyniki bardziej szczegółowo, BIC powiedział, że wcześniejsze dostawy do klientów w Europie i Ameryce Północnej miały pozytywny wpływ 5 milionów euro na przychody w I kwartale 2022 roku. Wiąże się to z tym, co ACCO Brands widziało w pierwszym kwartale, gdzie klienci chcą mieć więcej zapasów niż normalnie, aby spróbować zminimalizować szanse na możliwe zakłócenia łańcucha dostaw w okresie poprzedzającym BTS.

W Brazylii rynek wzrósł o 72%, a BIC powiedział, że zyskał 0,5 punktu udziału. Segment koloryzacji był jego głównym kontrybutorem wzrostu, zgodnie ze strategią firmy zwiększania udziału w twórczej ekspresji. W Meksyku wartość rynku wzrosła o około 30% w kwartale dzięki ponownemu otwarciu szkół i urzędów. Udział BIC spadł tutaj o 0,7 punktu ze względu na ogólną wagę długopisów w swoim portfolio, ale powiedział, że osiągnął lepsze wyniki niż rynek w obszarach o wyższych marżach, takich jak kolorowanie. MEA i Indie osiągnęły dwucyfrowy wzrost.

Ostatnie przejęcie Rocketbooka przez BIC stało w obliczu trudnych porównań z pierwszym kwartałem ubiegłego roku, a producent powiedział, że na tę działalność „negatywnie wpłynął powolny początek roku” w 2022 roku.

Wzrost przychodów doprowadził do tego, że Human Expression osiągnął znacznie lepszą rentowność w tegorocznym I kwartale. Skorygowany zysk operacyjny wzrósł ponad trzykrotnie do 11,4 mln euro, a skorygowana marża operacyjna wzrosła o 420 punktów bazowych do 6,8%.

Założenia rynkowe BIC dla kategorii papeterii w 2022 roku są następujące: nisko-średnio-jednocyfrowe spadki w Europie i USA oraz dwucyfrowe wzrosty w Ameryce Łacińskiej i Indiach.

Na podstawie grupy BIC szacuje, że inflacja kosztów nakładów wyniesie 100 milionów euro na skorygowany zysk operacyjny za rok, ale oczekuje, że zostanie to z nawiązką zrównoważone przez wzrosty wolumenu i „dostosowania cen”.

Źródło OPI news. Paryż, Francja

Udostępnij: