Amazon ogłosił wyniki za drugi kwartał 2023 r i deklaruje rozwój Amazon Business
Przychody i zyski przekroczyły oczekiwania rynkowe.
- Sprzedaż w wysokości 134,4 mld USD stanowiła wzrost skorygowany o 11% rok do roku. Poprawa była spowodowana przede wszystkim przez usługi, które wzrosły o prawie 11 miliardów dolarów do 75,4 miliarda dolarów. Sprzedaż produktów wzrosła o około 4,5% do 59 miliardów dolarów.
- Ameryka Północna (61% sprzedaży) wzrosła o 11% do 82,5 mld USD, przy marży operacyjnej 3,9%. Międzynarodowy wzrost o 10% do 29,7 mld USD, przy marży operacyjnej na poziomie -3%. Przychody AWS wzrosły o 12% do 22,1 mld USD, a marża operacyjna wyniosła 24,2%.
- Sprzedaż produktów online Amazon (1P) wyniosła 53 miliardy dolarów, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku.
- Opłaty za sprzedaż stron trzecich (3P) wzrosły o 18% do 32,3 mld USD. Asortyment sprzedanych produktów 3P osiągnął rekordowy poziom 60%.
- Koszty wysyłki na całym świecie wyniosły 20,4 miliarda dolarów. Jako procent sprzedaży produktów, koszty wysyłki w kwartale stanowiły 34,6%, w porównaniu z 34,1% 12 miesięcy temu.
- Amazon Business został opisany jako „jedna z naszych najszybciej rozwijających się ofert”. Roczna sprzedaż brutto została potwierdzona na poziomie 35 miliardów dolarów, a liczba klientów przekroczyła sześć milionów
W rozmowie podsumowującej Andy Jassy , CEO Amazon potwierdził że zespół Amazon Business „ciężko pracował, aby zbudować biznes o wartości ponad 100 miliardów dolarów „Nie sądzę, że jesteśmy blisko zakończenia rozwoju i jest to bardzo silny obszar zainteresowania dla naszego zespołu sklepów, a także dla naszego zespołu kierowniczego wyższego szczebla. „
Na podstawie OPI/ Amazon