Faber-Castell odnotowuje silny wzrost obrotów
W roku finansowym 2022/23 firma Faber-Castell osiągnęła drugi najwyższy obrót w historii firmy. Po tym, jak rynki w dużej mierze odbiły się po ograniczeniach związanych z Covid-19, firma odnotowała silny wzrost obrotów o 24,2%, osiągając sprzedaż na poziomie 649,2 mln euro, w porównaniu do 522,6 mln euro rok wcześniej. Skorygowany o wpływ walut, tj. przy założeniu stabilnych kursów wymiany walut, oznacza to wzrost o 19,9%. Jednostki biznesowe firmy zajmujące się artykułami papierniczymi i kosmetykami miały równy udział w tym wzroście.
„Nasza nowa globalna strategia korporacyjna działa bardzo dobrze. Dzięki zaangażowaniu naszych globalnych zespołów osiągnęliśmy silny wzrost sprzedaży w ubiegłym roku finansowym. Jestem bardzo wdzięczny naszym pracownikom, którzy osiągnęli wyjątkowe wyniki pomimo znacznych wyzwań w globalnych łańcuchach dostaw” – powiedział dyrektor generalny Stefan Leitz.
W segmencie artykułów papierniczych firma Faber-Castell odnotowała doskonałe wskaźniki wzrostu w prawie wszystkich dziedzinach kompetencji. Pomimo zauważalnego spadku popytu w sektorze kreatywnym sprzedaż w obszarze Art & Graphic nadal jest znacznie wyższa od poziomu z przedpandemicznego roku finansowego 2019/20. Głównymi motorami wzrostu były regiony Ameryki Łacińskiej i Azji/Pacyfiku.
„Mimo że ten rok będzie wyzwaniem ze względu na rosnące koszty, nadal spodziewamy się wzrostu powyżej poziomu rynku”. Wysokie koszty i napięta sytuacja na rynku zaopatrzenia prawdopodobnie będą się utrzymywać w średnim terminie, mimo że w porównaniu z poprzednim rokiem nastąpiło niewielkie złagodzenie. Jednocześnie malejąca siła nabywcza konsumentów negatywnie wpływa na rynki sprzedaży.
Pan Leitz pozostaje optymistą co do dalszego rozwoju Grupy w średnim terminie. „Nasza globalna strategia wzrostu „ONE Faber-Castell” stawia nas w dobrej pozycji, aby sprostać tym wyzwaniom w przyszłości i maksymalnie wykorzystać możliwości”.
Żródło www.faber-castell.de