13,6 mln użytkowników TEMU. Czy chiński e- commerce zostanie liderem handlu elektronicznego w Polsce?
Jak wynika z grudniowego raport Mediapanel TEMU chiński e-commerce odnotował dynamiczny wzrost i pozyskał 13,63 mln konsumentów Allegro utrzymało w grudniu ub. r. pozycję lidera z 19,36 mln aktywnych użytkowników. Chińska platforma walczy o pozycję lidera z konkurencją w postaci Media Expert,
Jak możemy przeczytać w komentarzu Tomasza Woźniaka, CEO & Partner w Future Mind dla NOWY MARKETING: powodem sukcesu Temu jest egzekwowanie strategii marketingowej wyróżniającej się na tle lokalnych graczy. Empik i Allegro skupiają się na strategii wizerunkowej, niekiedy wspieranej przez kampanie co-brandowe z i polskimi markami. Temu intensywnie stawia na marketing produktowy oparty o video emitowane w formie rolek na TikToku czy Instagramie, zyskując uznanie najmłodszych pokoleń i absorbując czas spędzany przez nich na smartfonie.
W opinii Tomasza Woźniaka trudna będzie korekta strategii lokalnych marketplace’ów, gdyż zarówno Empik, jak i Allegro realizują na swoich platformach sprzedaż marek, które są bardziej rozpoznawalne i realizują regularne działania brandingowe. Z kolei Temu w centrum stawia sprzedawany produkt, jego funkcjonalność, wyjątkowość czy pomysłowość, niekoniecznie wysoką jakość.
Jak rozważa CEO Future Mind, TEMUu może podzielić los Wish | Shop and Save, w przypadku którego konsumenci po pierwszym zachłyśnięciu się tanimi gadżetami niskiej jakości odstawili platformę na bok , szczególnie wobec faktu rosnącej wagi aspektów etycznych i ekologicznych w podejmowaniu decyzji zakupowych przez polskich konsumentów.
Na podstawie: Na czym polega sukces Temu w Polsce? [KOMENTARZ] (nowymarketing.pl)